Kemaskini Alatan Make Up

Posted by shidasanmil at Wednesday, April 23, 2014
Assalamualaikum...

Hi Sulu! bukan kesultanan sulu taw. Sulu maksudnya sayang dalam bahasa Iban.
Sbb dulu masa keje kat Miri aku dok sebelah akak secretary boss ni dia mmg slalu cakap sarawak ngn aku.
kadang bukan bhs srwk standard dgn bahase2 iban skali dia blasah. ape dia igt aku paham ke.
mungkin supaya aku cpt pandai kot. untung2 sangkut sulu org srwk. ehh.
masa tu boleyla sbb x kawen lg. skrg ai dah ada sulu. ^__^

Mentang2 cerita pasal mekap bolehlah aku nak bersulu-sulu.
sbb mesti kaum gegirl yg suka mekap2 ni kan.

Terus terang aku ni bukanlah seorang yang rajin berkemas mcm blogger Puetrigaban dan suka menyusun macam blogger Suesukasusun. nama pun dah terang2 mmg sgt suka susun kan.
aku?
saaaaangat suka menyepah. bahahaha

lg teruk kadang2 aku jalan pun bersepah. sadisnyaa. T_T
kesian aku. tp kesian lg suami aku. terima kasih kerana terima sy seadanya ok. hak hak

tapi kan. aku xnak la jd penyepah. ade ke word ni? asalkan paham ok je kan.
sbb mata aku nak tgk yg cecantik je.

nak cantik tp xnak kemas? ini orang mmg sgt pewliks.
kalau xkemas datang dari mana nak cantiknye? cantik ade kaki ke? ehh

lain la kalau ada org gaji. nak hire org gaji den x mampu. rumah pun sekangkang baboon mcm motif je mcm poyo je nak amek org gaji.

selangkah kearah kempen 'aku bukan penyepah' ini. aku nak share cara aku kemas alatan mekap aku yg ciput tu. itu pun aku xleh handle. bayangkan -_-

macam2 cara kita boleh kemaskan peralatan mekap ni. ikut kretiviti dan kerajinan. ;D

bekas2 pembahagi ni sgt common org akan guna supaya nmpak teratur. xdela tiba2 boleh senang2 beralih tempat seolah2 barang2 itu 'berjalan'. so scary the muvie.

kalau kecik bekas pembahagi, ni haa dulang aku tadahkan. guna dulang supaya sng nak hidang. ehh. senang nk kemas later onnn. angkat dan boleh kemas depan tv. easy peasy.

nak jalan2? mls nak kemas mekap? angkut saja tool box nie. bhahaha
semua mesti kenal ni kan? tack it selalu kita guna kalau ada event2 kt skolah, uni ataupun kat office sebenarnya boleh juga digunakan utk susun alatan mekap.  

aku guna tack it tu utk ditepekkan kt cermin ni. komfem aku xkan misplace lg. bahaha. nak tepekkan kat mana2 pun boleh dalam almari ke, kat pintu almari ke. kat dalam bekas pembahagi pun boleh. mmg komfem mekap anda x 'berjalan' dah. ;D susun2 bg cantik boleh jadi hiasan jugak. 
tapi kan.....tajuk tu mcm nak kemaskini data jee. -__-
ok cukup dah mengemaskini.
sila kemas rumah pulak.

kbainakkemasrumahdulu...;D

Thanks for reading!

2 new comments:

sweet tooth said... Reply To This
tgk entry shida, teringat lama betui x de entry 'organising' things dlm blog akak (ahahaha...nampak no akak nih pemalas ya amat...kikikiki). teruskan kerajinan shida ye :-)
shidasanmil said... Reply To This
@sweet tooth tumpang tgh rajin je nie kak nina..teeheehee seronok tgk dorg2 yg pengemas..how i wish jd rajin..hihiks

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea