Cyst dah Kecik.....yeayeyyy!

Posted by shidasanmil at Friday, April 11, 2014
Appointment arini mmg da dirancang. dalangnya adalah kak wawa.
hehe kak wawa adalah orang kanan dr Zalina. 
Thank you kak.
Thank you tlg coordinate perjumpaan saye dgn doc. ^__<

Appointment aku pegi sorang. Cik abe x ikut. bahkan dia x ingat pun. pffft. 
saje nak buat die bersalah. hak hak
tp dia xkan terase pun. sbb dia tasteless. eh^^
kalau dia tasteless xkan dia pilih aku kan ;D

lepas tgk cyst dah kecik atau bahasa saintificnya kecut dari 3cm ke 1.68cm. balik tu aku terus makan mcm org kebulur. gembira py pasal.
x hengat dah nak jaga pemakanan.
sblm ni gaye kalah pakar pemakanan sedunia ;D
mmg x mengambil pedoman, pengajaran dan tauladan la you ni!

Doc ckp cyst tu bukan big issue. dia adalah functional cyst.
the real problem about me is keterlebihan hormon FSH.
FSH aku 10. normal utk subur adalah 4-5. terlebey sudah.

Doc ckp jugak kalau terlebey hormon ni mudah gugur.
Jd kne cpt-cpt makan ubat kuatkan rahim kalau ada rezeki nnt.

Kalau terlebey hormon FSH tu tak boleh makan ubat kesuburan yang nama clomit/clomid. or else period akan shutdown terus hokkay. bahaya btul bunyik tu.

Doc bg ubat utk balancekan hormon tu. 
makan masa day 2 period selama 21 hari. x boleh miss satu hari pon taw. Amaran ni. hehe

Inilah ghupenye ubat tu. Name dia PROGYLUTON. Doc bg jugak Acid folic ngan Progutt. 
Syukur sgt sgt sgt. alhamdulillah. alhamdulillah. alhamduillah. Nampak ada cahaya dihujung jalan.
Segala puji bagi Allah. Tuhan semesta alam. Maha pemurah lg maha penyayang.

Next appointment? 30 May 2014. bold supaya x lupa. ;P

Thanks for reading this post! as usual u r ohsemm. ;D

2 new comments:

PiSCes Za said... Reply To This
salam.. saya baru baca yang awak komen kat blog saya.. baca tentang cyst.. actually saya pun disahkan ada endometriosis.. so far endometriosis dah kecut sikit. tapi kena follow up balik after 3bulan. kalau tak totally hilang, maybe akan operate laparoscopy. dan tak boleh makan ayam.. pasal FSH tu.. saya baru tau.. thanks for the info :)
shidasanmil said... Reply To This
wsalam za. sy pon doc dah suruh operate laps. tapi sy ni pentakottt. so skrg sy ikhtiar homeopati as alternative. ayam oh ayam mmg x boleh khennn. tgk je boleh hehe...dah suntik hormon kt ayam pon seminggu je ayam dah gemok...kita pon nnt bersama2 berhormon dgn ayam tu..hehe saje je nak kurangkan rase nak mkan ayam...tp organik atau ayam kampong boley...;)

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea