Pengalaman Jalan-Jalan ke Bandung [Part 4]

Posted by shidasanmil at Wednesday, October 08, 2014
Perjalanan naik Kereta api dari Station Gambir ke Station Bandung adalah dalam 3 jam kami bertolak jam 3 sore. Aktiviti haruslah membuta, dgr lagu, tengok padi bukit bertingkek tingkek dan pemandangan lain yang indah-indah belaka. 

Semangat tak den naik ketapi indonesia. Semangat sangattt kan ;D
Kedai Makan Best Di Jalan Cihampelas

Sampai Bandung check in hotel dan cari makan la apa lagi. Haaa kat sini la aku jumpa kedai makan yang mebeless tuu. Nama dia Kambing Bakar Cairo. Kedai dia sebelah hotel promenade area jalan Cihampelas. Kambing bakar dia mmg perghhhhhhh. Menejesss ayaq liuq nak pegi Bandung lagii.

Nasi goreng kambing cairo. Sedap bangatt 
Kambing bakar mabeles bak hang
Air pon menarik
Nasi goreng kambing the second 
Ni signboard kedai dia. Alah kalau korang ke Jalan Cihampelas mesti jumpa la kedai ni. Naik angkotan nama Caheum x pun naik taxi blue bird atau bermeter yg lain pun okay janji ada meter.

Sebelah Hotel Promenade sajer
Naik ini angkotan Caheum ciroro. Klasik gak la nama dia
Tagline dia x menahan. 
Malam malam mmg meriah org lepak kat kedai ni
Jalan Cihampelas ni ada kartun kartun sesuai untuk budak budak. Mak mak budak macam aku ni xberapa nak eksaited sgt. Apatah lg bapak budak mcm shidi. Mehehehe
Baju dan seluar biasa ada kat sini tapi xbeli laa sbb kat Malaysia pun banyak ;P

FO Jalan Riau

Kalau pergi Bandung xsah lah kalau x ke FO. Kami ke rumah mode dan FO Jalan Riau. Kalau tanya aku mmg suka rumah mode sbb design dia agak memenuhi citarasa aku. Tapi xsempat posing sakan kt Rumah mode sbb da malam n busy shopping. HAHA

Antara FO yang ada di Jalan Riau
Cibaduyut dan Kartika Sari

Nak cari kasut kulit sila ke cibaduyut. Tapi cibaduyut ni agak menjauh dari lain lain tempat so kalau nk pergi kne naik taxi dan kawasan dia mmg macet xpayah cakaplah kan. Sempat la sambar kasut safety dan kasut kulit utk cik abang kite ;) Dia mmg expert bab tawar menawar ni. Sila tawar sampai separuh harga yer sbb kalau org luar diorang mmg letak harga agak tinggi juga.

Dannnnnn...wajiblah kite ke Kartika Sari. Dulu mase 1st time pergi Bandung giler rugi aku x beli brownies dia. So this time aku beli 2 bungkus. Punnnnnn rugi gakk. Sedappp yang hamat brownies bakar dia weyyyy. Kalau tau aku beli baaaaaaanyak. Tula degil x dgr blogger lain dah habaq mai mmg sedap. X sangka plak sedap dia tahap gaban. HAHA jangan hyperbola sangat boleh x kaw ni.

Selain tu aku beli chocolate stick pon sedap gak. Semua la sedap mmg nak kne dtg lagi la tu -___-'

Kartika sari ni banyak branch yang besar kat jalan dago siap ado restaurant dalam tu. Branch dia yang lain dekat dgn Station bandung siap boleh jalan kaki. Otw tu ada org jual senduk kayu asli 5000Rp. Murah gila terus aku rembat. Hagagaga
Ok dah tu je highlight pasal bandung lepas ni kita ke Kawah Putih. Letsegooo ^__^

1 new comments:

velasco said... Reply To This
terimakasih atas rekomendasi restaurant nya, semoga berguna ya saat saya ke bandung nanti

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea