Pengalaman Jalan-Jalan Indonesia: Hotel-hotel Percutian ke Jakarta & Bandung *Amboi* [Part 2]

Posted by shidasanmil at Tuesday, October 07, 2014
Percaya atau tidak percutian 6 hari 5 malam 4 hotel kami duduk. 2 hotel di Jakarta 2 di Bandung. Lepas tu letihhh. x berapa disarankan utk yg nak shopping sakan ok. Duduk je diam-diam kt hotel yg sama kalau xnak tulang patah riuk mengangkut barang ;)

Macam biasa range harga hotel kami haruslah yang sederhana dan mampu bayar punye. X mampu den nak stay yang memahal.

Hotel Malam Pertama ;P
Jl. KS. Tubun No. 3 Jakarta Pusat, Senayan, Jakarta, Indonesia

Sebelum bertolak ke Bandung aku stay sini dulu. Sangat dekat dgn Tanah Abang. Jalan kaki 10 minit sampai. Bilik dan breakfast aku bagi 6 markah dari 10. Sbb hotel-hotel kat Bandung dapat lagi ok dengan rate yang sama. Tu la aku suka Bandung. Nak pergi lagi kali ke-3 pon aku sanggup. Miahahaha.


Hotel yang sebelah tu cantik tapi xtau apa nama dia haha
Hotel Malam Ke-2/3
Jl. Cihampelas 171, Cihampelas, Bandung, Indonesia

Ade banyak hotel Amaris make sure hala tuju anda adalah betul. Hotel ni baru n mmg terbaik. Breakfast pun ok. Yang best hotel ni dekat dengan kedai makan yg aku dok mengigau-ngigau sampai ke hari ni. Nak tau haruslah aku cerita dalam next entry ;D






Hotel Malam Ke-4
Jl. Seram No. 3, Riau, Bandung, Indonesia 

Kalau nak dekat dgn FO Jalan Riau aku mmg recommend duk kt hotel ni. Murah, dekat dan santekkkk. Makan breakfast dia agak meletops hokay. Hotel dia nampak baru tenang mata hati memandang.








Hotel Malam Ke-5
Kebon Kacang 1 No 57 Tanah Abang, Thamrin, Jakarta, Indonesia 10240 

Balik dari Bandung aku stay sini pulak. Hotel yg paling biase antara hotel-hotel yang kami duduk. Lokasi pun so so je kat lorong-long kecik. Seram gak la nak balik malam-malam walaupun dekat je dgn Thamrin City. Kami jalan kaki ke Thamrin City dalam 15-20 minit. Nak ke Tanah Abang shopping pon dekat. Disebabkan biase je aku pon tak amek gambor bilik. Aku amek gambor sendiri je lah ye ;)


Ok tu je hotelnye. Kesimpulan aku yang dapat simpulkan hotel kat Bandung mmg best. Tapi kat Jakarta ada sikit sedih. Teeheehee

0 new comments:

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea