Sofa Makeover oleh Cinet D'designer ;P

Posted by shidasanmil at Friday, May 30, 2014
Woooo lamaaa aku hilang. Hilang utk menjahit sopa dan merempit kt mesin jahit tu. Tapi puas hati dah siap Alhamdulillah. Dapat jugak aku hasilkan kulit sopa yg baru. Bace betul2 kulit sopa bukan sopa kulit. Sopa ni jenis kain. Hik ;D
Kesian sopa yg aku beli sebelum ni baju dia kasar kusam xberseri2. Mmg Sedikit buruks. Dgn itu aku mengambil initiatif utk membuat sofa makeoverrr. 
See. Tgk ni. Kesian aku tgk baju sopa ni aku bg la dia baju baru. Dia pon nak bergaya jugak. 

Kadang2 kalau datang sawan menjahit aku mmg suka nak menjahit. Mesin jahit mak aku masih lg hensem. Xde sapa2 guna tp sayang nak jual. Better aku guna.
Hasilkan something yg boleh pakai. Boley jimat duit berkoyan2. Simpan dalam tabong ayam nnt boley g travel. Berbaloi baloi ^________<

Macam kulit sopa ni kos aku keluarkan adalah semate2 beli kain sepuloh meter. Benang aku guna yg lama je dan zip aku sanggup tetas dari yg lame sebab zip dia berkualiti tinggi. Nak jimat punya pasal. Huiii jimat sesangat.
Cost dia RM11.50 x 10 meter = RM115! Saje! Murah kan? ;D

Kalau tempah kt kedai mau cecah RM500 ade agaknye. Dah tu nak beli ready made mcm xde jual pulak. Buat sendiri sudehnye. Kat entry hunting kain sopa sebelum ni aku ade 4 options kombinasi color kan. Aku telah memilih kombinasi color option 2 sebagai baju baru untuk sofa ini. Suami tersayang yg pilihkan haruslah yg thorbaik. Color tekois plus grey boley match dgn langsir -___-

Hasilnya?

There you go sopa for my home cute home. Siap jugak akhirnya. Jemputlah dtg homestay kite. Mesti jumpa sopa ini. Kulit sopa homemade with luv lagi. Agagagaga~`

5 new comments:

sweet tooth said... Reply To This
wah...teror nye shidah menjahit! jimat duit! cantik color biru tu :-)
Jari Manis said... Reply To This
Ooo pandai sopa rupanya, untunglah nak upah boleh? :-)
Jm pun minat jahit pastu beriya beli mesin komersial harga Rm1500 dok tersadai tepi dinding dh berbulan sbb malas huhhhu pandai
shidasanmil said... Reply To This
Kak Nina: xdelah teror mane...jahit ikut dan je...sbb minat tp mase kureng..hihi

JM: whoaaa minat kita sama la...give me five! Hihi kagum JM beli mesin heavy duty terus..ai pakai yg ado je mak punya...lepas ni boleyla jahit sama2...kikiki jgn lupa tunjuk hasil kerja JM k...xde maknanye nak tempah tukang jahit amateur je ai ni...ngee
Ana Jingga said... Reply To This
cantik dan kreatif,betullah kata orang jika ada kemahuan pasti ada jalan kan..
shidasanmil said... Reply To This
Anajingga: xdela kretif mane..utk diri sendiri lepas la..hehehe

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea