Resepi Shirataki Aglio Olio Untuk Atkiners

Posted by shidasanmil at Thursday, December 24, 2015
Mi shirataki ni aku beli dekat Isetan KLCC.
Dekat area-area barang-barang Jepun.

Sedap juga makan mee ni masa tengah diet. 
Lepas laa rindu dendam nak makan mee. 

Macam-macam masakan boleh diolah menggunakan mee shirataki ni.
Tapi kali ni aku cuba buat resepi aglio olio.

Ok dah jom masak.

Mula-mula rebuskan mee shirataki dengan bawang putih dan sekeping asam keping untuk hilangkan baunya. Aku tak suka bau tu potong rasa nak makan mee. 

Toskan dan lepas tu masak macam biase. Senang sangat bahan-bahan nak buat aglio olio ni.

3 ulas bawang putih cincang
lada hitam
udang ikut sooka
paprika (optional)
olive oil
Sayur sawi
Garam

Cara-cara nak masak punnn lahai senang ya amats.

Tumis bawang sampai kuning emas. Masukkan udang, black pepper dan paprika. Dah agak masak masuk mee shirataki dan sayur.

DONE.

Inilah rupa mee shirataki aglio olio saya. Sedap tao. Hihi

wink wink.



0 new comments:

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea