Pengalaman Mula Bermain Saham

Posted by shidasanmil at Saturday, June 13, 2015
Meh aku mukadimah sikit macam mane aku boleh terjun dalam menjadi trader amatur. 

Aku memang zero ilmu dalam saham. Total income dalam saham baru empat angka. 
Tak macam trader-trader yang korang dengar puluh ribu riban malah jutaan kan.

Tersangat amatur. Takpe keep calm dan teruskan belajar.

Jujur aku memang tak pernah pergi seminar atau kelas saham.
Cuma tahu jer lah saham dan remisier dari kecik sekolah rendah hingusan lagi.

Baru setahun jagung kerja direct pergi CIMB Investment bank di Miri dan bagitahu nak buka CDS account dan iTrade@CIMB account. 
Staff kat sana baik layan budak baru kerja macam aku ni. Tak pandang serong pun. eh!


Main saham ada risiko tapi boleh minimize dengan ilmu technical, fundamental dan pengalaman.
Belajar tiga benda ni in sya Allah tak mudah tersasar. 

Soalan-soalan yang lazim bagi amatur macam aku ialah Counter mana yang patut beli?

Ini 2 laman sesawang yang aku always refer.

Otai-otai banyak discuss kat sini pasal kedudukan satu-satu account.

Kat sini ada discussion dan boleh monitor harga minyak semasa etc.

Dan 1 apps yang setiap trader mesti ada ialah KLSE Trade.



Kalau aku rajin nanti aku share portfolio counter-counter yang aku beli okay.

Masih mencari trader yang sanggup ajar aku tips mudah! Ada ker?

Kalau korang ada info please sharing is caring =D

4 new comments:

arysha_fayyadh said... Reply To This
Assalam shida,
waaaaaaaaa
terlopong kejap :)
titan said... Reply To This
masih bertatih tata lagi dengan saham ni. hehe..
shidasanmil said... Reply To This
Wsalam kak sha...haha nape pula terlopong...hee@ArY ShA=AmZaRFaYyAdH
shidasanmil said... Reply To This
Samalah kita...byk benda tak reti...kuikui...amatur sgt..T_T@titan

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea