Saya Suka Rumah Lelong Kerana...........

Posted by shidasanmil at Saturday, March 07, 2015
Aku Dok peghati jew iklan kalau2 ade rumah lelong lagi area taman melati ni. 
Tapi peghati je la. Sebab loan bank untuk property ke 3 dan seterusnya dah xdapat 90% macam 1st n 2nd property . 
70% sajor so kena work out 30% deposit? boley bengkok tulang selangke aku nanti.

Aku suka jugak teknik2 dr blog kongsi beli rumah lelong. 
Adela hari tu geng2 kt miri ajak joint venture beli rumah lelong secara berjemaah. 
Memang berbaloi. Still long way to go.
 
Rumah Lelong ini risiko kurang tidak seperti membeli rumah baru yang belum siap atau beli diatas tangan orang lain.
Actually 2 unit kat taman melati ni aku beli dari lelong.
Aku suka rumah lelong sebab process cepat. Serba serbi cepat. Masuk rumah pun cepat ;D
Untuk investment teramat sesuai beli rumah lelong.

Banyak pengalaman mahal yg aku dapat dari rumah lelong ni. 
Aku mmg recommend sesangattttt sape yg nak buat investment flat/apartment kat area sini. Positive cash flow sangat menarik. Contohnya range harge lelong rumah flat/apartment low kos area sini RM100,000. Monthly payment kepada bank secara kasar adalah RM500. Sewa di kawasan sini dah makin menjadi-jadi maksimum ada yang letak RM1,200! Aku tak sokong juga yang cekik sampai sebegitu. Tapi rate biasa sahaja sudah RM1,000. Untung sudah 100% tauu.

Ade 2 unit kat area Taman Melati ni nak lelong lagi bulan ni dan bulan depan.
Ikutkan hati mmg aku nak. Tapi....banyak tapi nye....Hehehe

Reserve price RM85,000 kalau dapat reserve price mmg senyum sampai telinge tak berhenti. hehehe
 
Tukul ni berbunyik jer sila lah cepat-cepat process loan anda untuk elak penalty
Bukanlah semua baik-baik sahaje beli rumah lelong ni. Part yang tak best condition rumah. Tu pun kalau nak buat sewa tidak perlu repair yang melampau cukup sekadar selera untuk diduduki.
Good Luck sesape yg bid. Especially member kamcing aku. hehe

2 new comments:

::EIDA:: said... Reply To This
umah lelong pun xmampu lagi hahahahah *sedih*
shidasanmil said... Reply To This
Ye betuiii rumah mahai bapok mmg x mampu lerr..takpe kite doakan eida cepat2 beli rumah... ;))@::EIDA::

Say a Buzz!

Tinggalkan jejak anda untuk saya menjejaki anda semula ;D
Anda mestilah menjadi member kepada blog ini untuk meninggalkan sebarang comment ya! mudah sahaja ;)

Copy link di bawah & tukar your-blog-name dengan link blog anda.

<a href="http://www.your-blog-name.com/feeds/posts/default">blog name</a>

Note: Only a member of this blog may post a comment.

 

cinet Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea